Vicenza
x = independently organized TED event

This event occurred on
November 12, 2023
Vicenza, Vicenza
Italy

In the spirit of ideas worth spreading, TEDx is a program of local, self-organized events that bring people together to share a TED-like experience. At a TEDx event, TEDTalks video and live speakers combine to spark deep discussion and connection in a small group. These local, self-organized events are branded TEDx, where x = independently organized TED event. The TED Conference provides general guidance for the TEDx program, but individual TEDx events are self-organized (subject to certain rules and regulations).

Teatro Comunale Città di Vicenza
Viale Giuseppe Mazzini, 39
Vicenza, Vicenza, 36100
Italy
Event type:
Countdown (What is this?)
See more ­T­E­Dx­Vicenza events

Speakers

Speakers may not be confirmed. Check event website for more information.

Alessio Giacometti

PhD in scienze sociali, divulgatore scientifico e ambientale
Impegnato in un progetto sulle rappresentazioni scientifiche e sociali della fusione nucleare, Alessio Giacometti è un dottorando in scienze sociali all’Università di Padova. Si interessa di Science & Technology Studies (STS) e di sociologia ambientale con una propensione verso gli studi sull’Antropocene e l’impatto della società sull’ambiente. Alessio è anche divulgatore scientifico e ambientale, oltre che editor della rivista culturale Il Tascabile di Treccani. I suoi scritti sono stati pubblicati su Il Tascabile, Not, RADAR Magazine, Singola, Dude Mag, Zanichelli – Aula di Scienze e altre riviste.

Francesca Fariello

Vegan Chef, foodblogger, content creator
Una ricerca della sostenibilità e una presa di coscienza nei confronti del pianeta e della natura che ci circonda. Ecco cos’è Cibo Supersonico, il progetto di Francesca, plant based chef, e Chiara, manager e responsabile comunicazione. Nel 2016 inizia la loro storia d’amore, con tanti valori in comune come l’alimentazione vegana e il femminismo, e una missione nel cuore: la sostenibilità. Le ragazze con il loro progetto “Cibo Supersonico” condividono e sperimentano nuove espressioni della cucina a base vegetale attraverso eventi privati, cene a domicilio, retreats e cooking class dedicate alla scoperta di esperienze culinarie innovative e sensoriali.

Raya Muttarak

Demographer
Currently Professor of Demography at the Department of Statistical Sciences at the University of Bologna (Italy), Raya Muttarak is also a Principal Investigator of the ERC consolidator grant project POPCLIMA "Population Dynamics under Global Climate Change" (2022-2026). Her main research areas include population and environment, with a focus on particularly demographically differentiated vulnerability and the ability of humans to respond and cope with consequences of extreme climate events.

Organizing team

Benedetta
Piva

Vicenza, Italy
Organizer

Alberto
Roman

Vicenza, Italy
Co-organizer