LUCCA
x = independently organized TED event

This event occurred on
February 29, 2020
Lucca, Toscana
Italy

In the spirit of ideas worth spreading, TEDx is a program of local, self-organized events that bring people together to share a TED-like experience. At a TEDx event, TEDTalks video and live speakers combine to spark deep discussion and connection in a small group. These local, self-organized events are branded TEDx, where x = independently organized TED event. The TED Conference provides general guidance for the TEDx program, but individual TEDx events are self-organized (subject to certain rules and regulations).

Oratorio di San Romano
Lucca, Toscana, 55100
Italy
Event type:
Standard (What is this?)
See more ­T­E­Dx­L­U­C­C­A events

Speakers

Speakers may not be confirmed. Check event website for more information.

Adriano Zago

Agronomo, viticoltore ed enologo. Diffonde come sviluppare i benefici che porta l’agricoltura biodinamica, che é diventata oramai parte integrante del suo lavoro, che svolge in Italia ed in tanti paesi europei. Agronomist, wine maker and enologist. Adriano promotes the benefits of biodynamic agriculture which is, at this point, the center of the work he achieves in Italy and most of Europe.

Barbara Matteoli

Si è specializzata nell’approccio molecolare alla diagnostica di Laboratorio per rendere accessibile a tutti quello che prima era solo per pochi, oggi vorrebbe concentrare tutte le informazioni che la biologia molecolare può darci per un approccio olistico a tutti gli aspetti sanitari che riguardano l’individuo in quanto tale.

Billy Berlusconi

Start-up con l’obiettivo di semplificare la vita on-line, la vita virtuale di tutti è diventata prioritaria ed è qua che oggi impegna tutte le sue energie.

Chiara Ianeselli

Chiara è un storica dell'arte che ha voluto approfondire la filosofia dietro alle opere d'arte intitolate. Chiara is an art historian and her thesis was about the reason behind untitled works of art.

Franco Berrino

Promuove sperimentazioni per modificare lo stile di vita, allo scopo di prevenire i tumori e le altre malattie degenerative frequenti nel mondo occidentale, nonché le recidive in chi si è ammalato di cancro

Girolamo Deraco

Lyric composer, that has collected numerous awards in his career. He's particularly famous for being the unprecedented composer of the only opera that lasts 8 seconds. A true masterpiece. He lives and grew up in Lucca, city of Puccini, an interesting coincidence!

Mirko Bonini

Fondatore dei Pedrasamba, gruppo di musica afro-brasiliana che dirige. Il suo contendere è che tutti possono suonare, posto che si impari come quando si impara a parlare: avete imparato prima a leggere o a parlare?

Umberto Callegari

Umberto è un lottatore e un musicista e ha una profonda passione per l'empatia, l'arte e l'espressione umana. Il suo talk affronta l'argomento dell'uomo e come "educherà" l'Intelligenza Artificiale.

Organizing team

Valeria
Pittaluga

Lucca, Italy
Organizer

ELENA
Paolinelli

Co-organizer