Talks | In less than 6 minutes

La fórmula d'Arthur Benjamin per canviar l'ensenyament de les matemàtiques

You either have JavaScript turned off or have an old version of the Adobe Flash Player. To view this video you need to get the latest Flash player. If you are on a mobile device, you may be able to download the video to play.
If your browser allows only "trusted sites" to execute Javascript, you should add the "googleapis.com" domain to your whitelist to allow our Flash detection to work properly.

Post to:
Favorite Download
Loading…
Order DVD

Comment on this Talk

293 total comments

This comment will be attributed to . Not ? Sign out.

Characters remaining: 2000

progress indicator

This comment will be attributed to . Not ? Sign out.

Characters remaining: 2000

686,924 Views

Interactive Transcript

Loading...

Click on any phrase to play the video from that point.

Ara, si el President Obama m'invités a ser el nou Tsar de les matemàtiques, tindria un suggeriment per a ell que, penso, milloraria bastant l'ensenyament de les matemàtiques en aquest país. I sería fàcil d'implementar i gens costosa.

El currículum de matemàtiques que tenim està basat fonamentalment en l'aritmètica i l'àlgebra. I tot el que aprenem després d'això és desenvolupar-ho cap a un tema. I dalt d'aquesta piràmide, es troba el càlcul. I estic aquí per dir que crec que aquest és el cim incorrecte de la piràmide ... i que el cim correcte -- que tots els nostres estudiants, que cada graduat en secundària hauria de saber -- hauria de ser l'estadística: probabilitat i estadística. (Aplaudiments)

Vull dir, no em malinterpreteu. El càlcul és un element important. És un dels grans productes de la ment humana. Les lleis naturals estan escrites en el llenguatge del càlcul. I tots els estudiants que estudiïn matemàtiques, ciències, enginyeria, economia, han d'aprendre càlcul abans d'acabar el primer any d'universitat. Però estic aqui per dir, com a professor de matemàtiques, que, de fet, molt poca gent utilitza el càlcul de forma conscient i rellevant a la seva vida diària. Per altre banda, l'estadística -- és un element que pots, i hauries d'utilitzar en el dia a dia. Cert? És risc. Són recompenses. És aleatorietat. És entendre les dades.

Crec que si els nostres estudiants, si els nostres estudiants de secundària -- si tots els ciutadans d'Amèrica .. sabessin probabilitat i estadística, no estariem dins la crisi econòmica en què estem avui dia. No només -- gràcies -- no només que [però] si es pensa de forma raonable, pot ser molt entretingut. Vull dir, la probabilitat i l'estadística, són les matemàtiques dels jocs i les apostes. És analitzar tendències. És predir el futur. Mireu, el món ha canviat d'analògic a digital. I és el moment de que el nostre currículum canviï d'analògic a digital. De la més clàssica, matemàtica continua, a una més moderna, matemàtica discreta. Les matemàtiques de la incertesa, de l'aleatorietat, de les dades -- i això és la probabilitat i l'estadística.

En resum, enlloc de fer aprendre als nostres estudiants tècniques de càlcul, crec que sería molt més important si tots ells sabessin què signifiquen dues desviacions estàndard de la mitjana. I ho dic de debò. Moltes gràcies. (Aplaudiments).

About The Speaker

Mathematician and magician Arthur Benjamin combines his two passions in "Mathemagics," a mind-boggling presentation of lightning calculations and other feats of mathematical agility.
Full bio and more links

About This Talk

Algú sempre li pregunta al profesor de matemàtiques "Utilitzarè el càlcul a la vida real?" I per molts de nosaltres, segons Arthur Benjamin, la resposta és no. Ell proposa una audaç proposta sobre com fer rellevant l'eduació de les matemàtiques a l'era digital.

Translated into Catalan by Víctor Ch. A.
Reviewed by Lluis Vilardell
Comments? Please email the translators above.

More talks translated into Catalan »

What to Watch Next

Play_iconKen Robinson says schools kill creativity

Ken Robinson says schools kill creativity

Play_iconLiz Coleman's call to reinvent liberal arts education

Liz Coleman's call to reinvent liberal arts education

Play_iconArthur Benjamin does "Mathemagic"

Arthur Benjamin does "Mathemagic"

Related Themes And Tags

Creative Commons

We want you to share our Talks!

Just follow the guidelines outlined under our Creative Commons license.